tisdag 17 november 2009

Hemsida!

Mitt släktforskarliv har den senaste tiden kretsat kring hemsidan, som blev klar för publicering i början på november. Eftersom jag inte kan ett dyft om hemsidor är jag väldigt tacksam för att Jenny hjälpt mig med detta, och lagt ner så mycket jobb och engagemang. Jag är också tacksam för programmet Min Släkt, som gör en stor del av jobbet åt oss. Nu återstår en del finputsning och sedan ett kontinuerligt underhåll. Jag upptäcker nu hela tiden saker som ska ändras, tas bort, eller läggas till. Det är också meningen att bilder ska läggas in, i en särskild avdelning. Jag har tankar på att skriva en del om de hembygder där anfäderna bott, och kanske lite om levnadsförhållanden på 1700- och 1800-talen. Detta ska inte ses som löften, utan mer som lösa tankar om framtiden. En del rent estetiska förbättringar kommer nog också att ske efter hand.

Nu känner jag mig dock sugen på att återuppta själva forskandet igen. Grenen Ekman från Marstrand är vad jag nu försöker få grepp om, och den kommer så småningom att infogas på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar