tisdag 6 juli 2010

Telia - bara för rika?

Nu är jag uppriktigt sagt förbannad och upprörd! Efter allt slit med hemsidan, så upphör Telia nu med tjänsten personlig hemsida. Egentligen upphörde den redan vid årsskiftet, vilket man anser sig ha informerat om. Om jag fått sådan information hade det knappast känts lönt att slita med hemsidan. Tjänsten upphörde i så fall ungefär när jag skapade min hemsida, och Telia har varit så oerhört tillmötesgående att de väntat ända till 1 juli med att släcka ner dessa sidor (antar att många mer än jag är drabbade). Men Telia har gott hjärta. För endast 129 kronor i månaden "erbjuder" man nu en ny tjänst som är mycket bättre! Det hade man gärna fått göra om man samtidigt behållit den gamla. Nu är det ju bara ett sätt att tvinga kunderna att betala 129 kronor i månaden för att få behålla sin gamla hemsida som tidigare ingick i abonnemanget.

Ja, kära läsare, som har kvar adressen till bloggen. Dessvärre finns det nu ingen hemsida. Jag anser mig inte ha ekonomiska möjligheter att ha kvar den på Telia. Jag kommer att undersöka möjligheterna att publicera den gratis någon annanstans. Detta lär dock ta ganska lång tid. Jag kan bara beklaga det inträffade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar